Gençlik Projeleri Destek Programı kapsamında Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenen Okuyan Üniversite – Okuyan Lise Projesi bir yılda tamamlandı. Proje Üsküdar Üniversitesi, Haydi Tut Elimi Rehabilitasyon Eğitim ve Yardım Derneği, Ahmet Yüksel Özemre Bilim ve Sanat Merkezi ile Üsküdar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün katkılarıyla gerçekleşti. Proje kapsamında 40 lise ve 40 üniversite öğrencisi, Darülaceze sakinleriyle kitap okuma buluşmalarının da içinde yer aldığı pek çok etkinliğe katıldı.
Projenin kapanış töreni, Üsküdar Üniversitesi Merkez Yerleşkesi Nermin Tarhan Konferans Salonu’nda gerçekleşti. Projeye katılan öğrenciler katılım sertifika ve diplomalarını aldı. Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Projelerde sürdürülebilirlik önemli” Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü, Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, projelerin en hüzünlü kısmının kapanışları olduğunu belirterek “Bu projede 2 yıllık bir emek var. 80 öğrenciye dokunulmuş oldu. Projelerde sürdürülebilirlik çok önemli. ‘Oku, anla, anlat ve paylaş’ kısmının altını çizmek gerekiyor.” ifadelerini kullandı.
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Bilginin beyne yazılma süreci var” Prof. Dr. Nevzat Tarhan, kalıcı öğrenme ile ilgili yapılan araştırmalarda bir piramidin ortaya çıktığını söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: “Bu piramitte bilginin tekrarlanması durumunda kalıcı olduğu gösteriliyor. Öğrenme piramidinin en tepesinde öğreterek öğrenme var. Yani en kalıcı öğrenmenin öğreterek öğrenme olduğu görüldü. Kişi bilgiyi okuyup yaşayarak değil de onu paylaşarak, anlatarak daha iyi öğreniyor. Nörobilim temelli bir araştırmada ise bir bilgi çok yüksek sayılarda tekrarlanması durumunda beynin o bilgiyi ihtiyaç olarak kabul ettiği ortaya koyuldu. Bilgiye duygu katıldığında o bilgi inanışa dönüşüyor. Devam ettirildiğinde alışkanlığa dönüşüyor, 6 ay sonra da kişiliğe dönüşüyor. Bu şekilde bilginin beyne yazılma süreci var. İçinde bulunduğumuz dönemde geçmişe kıyasla bilgi daha kolay öğrenilebiliyor.”
Kaynak: Sektörel